Slow and Flow — Moje cesta životem k terapii
Jsem Michaela, terapeutka ve výcviku, lektorka a průvodkyně na cestě k harmonii vašeho života.
Přestože jsem se už od dětství toužila věnovat psychologii a pedagogice, tak se mi podařilo v roce 2002 odpromovat v oboru Systémové inženýrství a informatika.
Každopádně téměř celý svůj život jsem se právě psychologii, pedagogice a vzdělávání dětí a dospělých věnovala. Od roku 2006 jsem působila jako lektorka kurzů a seminářů pro děti i rodiče — zaměřujících se zejména na psychologii a výchovu dětí, emoční inteligenci, Montessori pedagogiku a další.
Toto mé období jsem završila v roce 2011, kdy jsem (pro své dva tehdy malé syny ;-)) založila Montessori školku a miniškolku Jonáš v Praze, díky které jsem veškeré své dosavadní teoretické poznatky o psychologii a pedagogice začala žít i každý den v praxi. Inspirativní prostředí, které jsem vytvořila a kterým jsem se obklopila, mě zcela pohltilo a dalo mi obrovský rozhled a zkušenosti.
Zároveň mi ale “umožnilo” prožít si po pár letech i opačnou stranu této mince a zjistit, jak snadné je vyhořet, propadnout stresu, perfekcionismu, pocitu nespokojenosti a zahlcenosti. Že dělat tak náročnou práci pouze srdcem nemusí vždy stačit a jak je v tomto prostředí důležitý balanc — umění držet svou energii a “neutuchající” nadšení na uzdě.
Naše tělo je perfektně vybavené na stresové sprinty ~ nikoliv však na stresové maratony.
A tím začala má cesta SLOW & FLOW, neboli HARMONIE & SPOKOJENOSTI v osobním i pracovním životě — nastavování konceptu work-life balance, zaměření se na zpomalení, všímavost, dýchání, antistresové a relaxační techniky a naslouchání našim myšlenkám a intuici.
Protože právě zpomalení a naladění se na sebe nám dává schopnost dostat se do flow, pracovat efektivně a žít více vědomě. Hodně vnímám, že syndrom vyhoření již zdaleka není jen doménou lidí pracujících v pedagogice či v sociálních službách, jako tomu bylo dříve, ale stává se bohužel v nějaké podobě velmi častým a nežádoucím společníkem v životech téměř každého z nás.
Přitom naladit se na svou notu, vytvořit životní harmonii, není vždy o velkých úkolech, je to o každodenních drobnostech, které začneme vnímat a dávat jim tu správnou prioritu.
Velmi mě baví vnímat život v širších souvislostech, ve své práci s oblibou využívám neurovědecké poznatky (jak funguje naše tělo — mozek — emoce), které propojuji s prvky expresivních terapií, zejména prostřednictvím práce s tělem, hudbou, arteterapií, atp.
A pokud se nám to nedaří na vědomé úrovni, ráda se vydávám přes imaginace nebo hypnoterapii i do našeho podvědomí.
Takže jestli jsem ve vás probudila zvědavost nebo chuť naladit harmonickou melodii, která by mohla váš život obohatit a někam posunout, ráda se s vámi propojím.
Budu se těšit na setkání,
Vzdělání
Pro ty, co se lépe orientují přes certifikáty a diplomy 😉
2020 — 2025
Komplexní výcvik v psychoterapii zaměřené na řešení (akreditace MPSV, ČAP — Česká asociace pro psychoterapii) — DALET Institut, s.r.o.
2022 — 2023
Hypnoterapie zaměřená na řešení – využití přímých a nepřímých sugescí při spoluvytváření řešení s klienty (akreditace AKP – Asociace klinických psychologů) — DALET Institut, s.r.o.
2020 — 2021
Roční výcvik INTECO Integrativní kouč (akreditace MŠMT) — Škola manažerského rozvoje s.r.o.
2018 — 2020
Expresivní terapie se zaměřením na arteterapii (CŽV) — Masarykova univerzita v Brně, Pedagogická fakulta
2017 — 2018
Stres a možnosti jeho zvládání (CŽV) — FF UK, Katedra psychologie
2017
Výcvik mentoringu a koučinku pro pedagogy (akreditace MŠMT) — CEDU — Centrum pro demokratické učení, o.p.s.
2002
Ing. — Systémové inženýrství a informatika — ČZU, Provozně ekonomická fakulta
Krátkodobé kurzy a semináře
Rozšiřující vzdělávací aktivity
Somatic Experiencing — Práce s traumatem u dětí — Maggie Kline
Specifika práce s lidmi s poruchami příjmu potravy v pomáhajících profesích — Kontaktní centrum Anabell Praha
Dreamwork — Práce se sny — Český institut biosyntézy, z. ú.
Re-tuning — Umění přeladit se na změny v konzultací a v životě — Dalet Institut, s.r.o.
Závislost na sociálních sítích, počítačových hrách, pornografii a jiné nelátkové závislosti — Velký Vůz Sever — poradenské a vzdělávací centrum, z. ú.
Hraniční porucha osobnosti — Český institut biosyntézy, z. ú.
Webinář o Digitálních závislostech — Centrum psychologie a terapie Interse, s.r.o.
Improvizace, storytelling a terapie zaměřená na řešení — Dalet Institut, s.r.o.
Sebepoškozování u dětí a mladistvých — Velký Vůz Sever — poradenské a vzdělávací centrum, z. ú.
Varovné signály šikany / Prevence šikany — EduIn
Využití storytellingu v dramaterapii — Asociace Dramaterapeutů České republiky, z.s.
Psychodiagnostické kresebné metody — Test stromu & Dětská kresba — Zdeněk Altman, poradenský psycholog
Základní kurz aromaterapie — Institut aromaterapie, z.s.
Děti a technologie — Jan Kršňák
Motivační jógové hry pro děti — Česká asociace dětské jógy, o.p.s.
Respektovat a být respektován
Dynamika emocí v mezigeneračních vztazích
Mindfullness — Time management 4. generace
Objevování skrytých schopností
Zvyšování psychické odolnosti
Rozvoj emoční inteligence u dětí do 3 let